ölrally

Nu är jag hemma igen efter en helg med rally och öl mitt ute i skogen hos Rasmus. Vi åkte i fredags kväll efter en massa velande om när vi skulle åka, vilka som skulle ses osv. Tanken var att åka dit på lördag morgon och stanna över till idag, söndag. Men ja, det sprack ju, så vi åkte på fredag kväll i stället.
Det var en väldigt rolig helg, och kovikshamn all over again; jag var ensam tjej bland sex killar. Men som rasmus sa: du har ju kommit in i grabbgänget nu! Vi ser dig som en av oss! Ja, tack, alltså förolämpar du inte bara mig genom att kalla mig kille, utan du påstår därmed också att min kille är bög. Haha! Nej men det var kul att höra att man är välkommen och "en av dem". Fredagkväll var jag klar runt sju på kvällen och tänkte att: oj nu är vi säkert ganska sena, på grund av mig. halv elva började vi åka till rasmus. HALV ELVA. Och då var det inte jag som uppehöll oss, då jag var klar. Nej, det var min bättre hälft som absolut var tvungen att se klart en film han redan sett tre gånger förut, sen måste han invänta en annan kompis som skulle komma med bilen, sen skulle han duscha, sen kom han på att vi måste ha sovsäckar att sova i. Och kupéfläktar så vi inte skulle frysa där vi sov (förklarar snart). Och ja, lite kläder kunde ju ha vart bra att ha med sig ja. Det sista hade jag redan fixat, men det tog ju fortfarande några timmar för resten att bli klart. Hans kompis hann komma hit och vänta lite han med innan vi var klara för avfärd.
Runt kvart över elva var vi framme och jag lovar er, mitt ute i svarta skogen var vi, de säger att Norrland (och Sundsvall) är öde, men jag har aldrig sett något liknande hemma! Vi var mitt ute i ingenstans, haha. Som ni kanske förstår så var han ju då bonde och hade både kor och höns, och ett gammalt höloft som var ombyggt som ett sällskapshus och det var där vi sov. Det fanns ingen isolering och ingen värme. Jag lovar att det var kallare inne än ute. Och ute var det bara någon plusgrad på nätterna. Vi dog. Det fanns en dubbelsäng uppe på ett loft och en våningssäng nere + en soffa och tv. Supernaaajs då vi var några stycken. Kvällen kom igång med öl för de stora starka männen och rom och cola för lilla mig (Gud är god tänkte jag då det kom fram att det kunde bli problem om jag inte gillade öl och de undrade om det gick bra med rom och cola).
Sen blev det en ny dag och dagens innehåll? Rally och öl. De körde på vägen alldeles utanför där vi bodde så vi tog med oss stolar, kylväskor, brännbollsset och chips och satte oss på åkern på andra sidan vägen. Hur kul som helst! Där satt vi hela dagen tills sista bilen kört klart och sen gick vi hem och grillade, tittade på film och somnade väldigt tidigt. Eftersom vi denna dag blev en till fick Rasmus offra sig och gå in och lägga sig i sin egen säng. Med värme. Och isolering. Jag tror han var ganska villig att offra sig haha. jag trodde att jag skulle frysa ihjäl nr vi gick och la oss, men med tjocktröja med luvan på huvudet, mjukisbyxor, tjocksockar, sovsäck, en varm karl + ett sovtäcke över oss tycker jag att det var alldeles behagligt. Resten tyckte att jag borde klara av kylan då jag är från Norrland. Det var något jag fick höra ganska mycket: DU ÄR JU FRÅN NORRLAND, DU SKA TYCKA ATT DET HÄR ÄR VARMT! Eller: Nu känner du väl dig hemma?? Inte en människa i närheten! Eller: Saknar du isbjörnarna som vandrar runt på gatorna hemma i Norrland?? Tröttsamt i längden, men vad kan man säga? Göteborgare har inte så mycket mer i huvudet än snus och volvo. Sen fick jag ganska mycket skit för att jag har en BMW såklart.
"Oj, ursäkta, jag tyckte du sa att du hade en bil!"
"Det har jag ju, en bmw!"
"En bmw är ingen bil!"
Det var ett slag under bältet, jag blev ganska förbannad där ett tag kan jag säga.

Nu blev det här ett väldigt osammanhängande inlägg, men helgen var också ganska osammanhängande, så håll tillgodo! Tyvärr vart det inga roliga bilder, bara videoklipp och dom orkar jag inte ta itu med nu, skulle bara upplysa om att jag lever!

Kommentarer
Postat av: Johanna

http://www.recepten.se/recept/sirapskakor.html

2010-09-06 @ 22:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0