multitasking á la housewife

Jag är ju som jag är, stressar med allt i sista sekunden! Idag klev jag upp tidigt, och vad gjorde jag? Låg i morgonrocken och läste i nån timme, ringde Dressmann utan nåt speciellt resultat. Satte mig framför tvn med frukost. Satt i en timme och väntade på en gammal Top Model-repris, fortfarande i morgonrock.
Slut på Top model, då gick jag och duschade. Klockan var nästan halv tre när jag var klarduschad och då kom jag på att jag skulle dammsuga.
Och baka muffins.
Och laga mat.
Resten av familjen skulle vara hemma och hungriga vid fyra. Såå det var bara att sätta igång! Där kom multitaskingen in. Jag började baka och när första plåten åkte in i ugnen slängde jag in en tvätt i tvättmaskinen och började dammsuga. När andra plåten åkte in i ugnen fortsatte jag dammsuga klart, och började med maten. I samband med matlagningen plockade jag ur andra plåten ur ugnen, hängde upp tvätten, vek alll torr tvätt som hängt ett tag och dukade.
Och jag blev klar kvart över fyra! Stolt var jag.
När kom då alla hem? Fem. FEM! 17.00!!

Jag hade ju kunnat slappa mycket längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0