10 oktober för er som inte visste det

Ja nu har helgen passerat utan mycket rabalder. Jag fick jobba igår, tre timmar, mycket uppskattat från min sida! Jobbade med helt nya människor som var väldans trevliga och välkomnande, kändes som om jag redan kände dem. Vi pratade på om både det ena och det andra och det kom fram att en hade gått på samma gymnasium som min bättre hälft! Dock kunde han inte placera honom riktigt, för det fanns sex stycken (!!) med samma namn just den årskullen haha! Verkligen ett sammanträffande. Vi lyssnade på pojkbandet Backstreet boys också, och det var väldigt nostalgiskt och ett rätt kul val att spela i en butik tycker jag! Hur som helst, mina tre arbetstimmar flög iväg och det skulle vara kul att jobba med dessa människor igen. :)

Idag skulle vi gå på en marknad i Angered (blatteland även kallat) inte långt härifrån, men det var inte mycket marknad. Tre stånd och en skum man med en tårt-hatt på huvudet. Vi gick och kollade i affärer i stället, bl.a. Deichmann sko och herregud vilka skor! Jag har börjat gilla stövlar mer och mer nu, såna som går till låren och utan klackar, och jag förbannar mina 1.55 metrar för med den längden kan jag inte ha såna stövlar. Då ser det ju inte riktigt klokt ut, ett par stövlar och ett huvud liksom. Nej, de som går till vaden ungefär är väl det högsta jag kan ha tyvärr... Såklart hittade jag en massa högklackade snyggingar med, och en väska som faktiskt hade ett överkomligt pris och åååh vad jobbigt. Det är tur att jag inte kan hitta tillbaka dit på egen hand!
Körde även moppe idag, kul var det! Det blir mindre och mindre läskigt nu haha.. Pojken körde efter mig med motorcykeln så det var bra mycket lättare att köra och svänga och allt! Problemet nu är att få upp den på stödet, då man måste stå och jucka och lyfta upp hela moppen, inte lätt! Den är ju tung... Tyvärr är det ett måste, går inte att bara luta den mot ett staket eller nåt för när den ska startas måste den kickas igång, vilket också är ett kapitel för sig.

Imorgon blir det en utflykt till arbetsförmedlingen, om jag hittar återstår att se. Om jag inte hittar får jag väl gå runt och köpa mig en massa saker på Backaplan, där jag kliver av, som tröst. Hä hä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0