Vad var det som nyss hände?

Det enda jag skulle göra var att spela upp musiken jag har på datorn för att underlätta min städning. Nu har jag suttit här i snart en timme, vid facebook och läser bloggar! Alltid samma gamla visa.

Medans jag ändå är här kan jag ju uppdatera lite. Jag har inte suttit vid datorn så mycket eftersom den är kopplad till tvn, så vi ska kunna se Big bang theory, absolut bästa serien! De senaste dagarna har jag jobbar faktiskt, riktigt nice, idag är jag ledig och kommer vara fram tills 19e december så det är bara att fortsätta med mitt jobbsökande.

Igår började det snöa. Och snöa. Och snöa. HALLÅ jag är i Göteborg?! Det snöar inte här, har alla inbillat mig. Carina kom in i vårat rum igår morse vid halv sex och sa att det var snöstorm ute. Jag var, som vanligt, halvt medvetslös och trodde att jag hade hört fel, så jag somnade om. När jag vaknade senare och skulle till jobbet, tittade jag ut genom fönstret där jag kan se min lilla bil och såg inte min lilla bil längre. Det var en snöhög. Jag ville gräva ner mig nånstans för jag visste att är det snö här uppe, är det snöslask nere i de centralare delarna av göteborg. F*CK. För snöslask blir ju som ni vet is om det fryser på. Jag kände bara att jag ville gå till grannen och be honom om skjuts till busshållplatsen. Men jag höll mig till min bil, gick ut, borstade fram den (i min fina outfit till jobbet) och brummade iväg. Som tur var så var det inte så hemskt, varken dit eller hem.

Idag ligger snön fortfarande kvar och jag hade planerat att åka till arbetsförmedlingen och fylla i min närvaro-lapp, men jag ska nog prioritera städningen. Har till och med gjort en lista över vad som ska göras! Ja, så mycket är det att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0