Dag 01 – Om mig

Jag har svårt att berätta om mig själv. Antingen blir det två korta meningar där jag sammanfattar allt eller så blir det en roman. Jag kan ju försöka få ihop något mittimellan.

Jag heter Cassandra och har haft cirka 700 olika smeknamn i mitt liv. De vanligaste är Käs, Cassie, Cassa, mongo, puppsi eller kinesflicka, det är inte ofta jag blir tilltalad med mitt riktiga namn.
Jag är född sent på året så jag är fortfarande 19 år och ska fylla 20 om mindre än en månad.
Min mamma är från Filippinerna, så jag är halvfilippinska.
I augusti lämnade jag min stad, min familj, min katt, min släkt och mina vänner och flyttade ner till Göteborg för att hitta jobb.Och för att slippa distansen mellan mig och min kille sedan tre år tillbaka. Något var tvunget att göras, antingen fortsätta med distans och i ärlighetens namn, det funkar inte i all evighet, så jag tog steget att flytta. Hittills har det gått bra, i alla fall på förhållande-fronten, mindre bra på jobb-fronten, för mig! Det är han som drar in pengar och jag går hemma och leker hemmafru, inte roligt.

Jag är en blyg tjej, som jobbar med att få bort blygheten och det funkar ganska bra. Jag har ganska lätt att slänga ur mig sarkastiska kommentarer så vissa kan nog ha lite svårt att trivas i mitt sällskap, men de som gör det bevisar att de har samma komiska läggning som mig och då kan det gå vilt till!
Jag älskar att sjunga och jag spelar gitarr, ingen stjärna på det, men tillräckligt för att man ska veta vad för låt jag plinkar på.

uhm... jag antar att det där har sammanfattat ganska bra vem jag är. :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, samma komiska läggning! det är ingen läggning, det är ett tamefan grymt liv! ;)du är du, och jag älskar dig för det, haha! :D <3

2010-11-25 @ 15:38:14
URL: http://fantasylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0