du måste ha frid i sinnet

Idag fyllde kära mor år och vi firade henne med att åka och halvbada i halväckligt vatten. Yes, jag talar om Fläsian; sjögräs som gränsar till lera och stenig/stenblockig botten. Not my thing. Men mysigt hade vi i alla fall :) Sen hem igen och middag med moster + familj, grillat och massa annat, mums! Nu har de precis åkt hem och jag har målat om naglarna ännu en gång. Förut var det enkel fransk manikyr, men det såg så tråkigt ut så nu är det mörklila plus en beigeskimrande rand snett över varje nagel. Blev rätt fint :)
Ja.. Så har dagen sett ut! Kul va??

Vill bara avsluta med ett citat av pappa tidigare idag (såhär brukar det låta när han kör):
Pappa: En karljävel på 60 år och som fortfarande inte kan köra bil!
Mamma (relativt lugn): Det är en kvinna...
Pappa: Det spelar ingen roll vad det är, det är en jävla fårskalle i vilket fall som helst!!

Varefter jag förespråkade både tålamod och sinnesfrid när man ska köra bil. Han lyssnade inte på mig kan jag tillägga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0