Pros and cons

Jag trodde (hoppades?) att Arbetsförmedlingen hade lagt mig åt sidan och igår och idag kom de av någon orsak på tal på Dressmann. Jag blir lätt agressiv när någon nämner Af, och dessa gånger var inga undantag.

Och när man talar om helvetet (trollen annars) så fick jag ett brev från dem idag. Öppnade det. Och ville bara gråta.

I brevet finns ett förslag till jobb i Härnösand, på com hem support och heltid. Jag måste söka det annars drar de in den monstruöst stora mängden pengar Försäkringskassan ger mig. Problemet är att jag vill vara kvar på Dressmann, åtminstone som extrapersonal. There is a dilemma. Därför måste jag nu tänka igenom en för och nackdelar-lista och ni, mina kära tre (?) läsare får, vare sig ni vill eller inte, ta del av den.

Dressmann

+

Personalen
Arbetstider
Arbetsuppgifter. Att stå i butik är min grej. Jag har lärt mig att prata med människor, jag har blivit mycket öppnare och stärker mitt självförtroende. Jag tycker till och med om att stöka runt i lagret och göra fint! Jag vill jobba med folk, inte för.
Läge (10 min med bil)
Skön atmosfär
Rättvis behandling

-

Praktikplats
Pengarna



ComHem

+

Lön
Heltid

-

Långt att åka (45 min) och därmed dyrt med buss/bil.
Arbetsuppgifter. Jag är inte en sån människa som vill sitta i telefon dagarna i ända. Speciellt inte support, och kanske bli utskälld dagarna i ända. 

Fan.

Om det ändå inte hade varit så förbannat bra på Dressmann, så hade jag lätt tagit ComHem, det är ju där det jag egentligen vill ha finns. Pengarna.

Fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0