Nu är det såhär va...

Jo såhär ligger det till.
Jag vill ha sommar. Typ nu. NU!
Jag har även en idé som jag vill infria i sommar.

I och för sig har även Madde haft den idén men nu kan det bli lättare! I sommar vill jag åka på road trip med mina vänner. Vi behöver inte åka runt i Europa eller något, Dalarna funkar minst lika bra! Rättvik, Mora, osv, hur mysigt som helst! Jag vill bara plocka med mig Madde, Johanna och Emma x2, två bilar, massa musik, massa engångsgrillar och mat och bara dra iväg. Behöver inte heller vara borta i flera veckor utan en vecka eller något skulle ju vara ypperligt. Bara få känna sig självständig och bara ägna oss åt att vara de flummiga och galna tjejer vi är! Jag kan verkligen se detta framför mig och jag blir så lycklig.

Snälla? Snälla, låt oss göra detta i sommar.

Jo just det ja, nu är jag barnvakt igen. Barnet i fråga har somnat och jag är nöjd.

Jo en sak till! Idag blev jag stoppad av polisen. Inget allvarligt, de kommenterade dock reg. skylten fram, det är en liten spricka i den, så det kan bli svårt att urskilja bokstäverna. Tycker de. BULLSHIT säger jag; för det första måste de ju klaga på något och för det andra är det bara för att tjäna in mer jävla pengar.
Fuckers.
Men jag måste medge att jag var så nervös att jag höll på att pinka ner mig.
De spånen (förlåt, polismännen och poliskvinnan) hade dock roligt åt mig, stod och småskrattade när de tittade på mitt körkort. Antingen skrattade de på grund av att jag ser lika glad ut som en manodepressiv, halvdränkt råtta eller för att det är mindre än en månad sen jag tog körkortet.
Jag tror på det sistnämnda. 

Dagens lärdom/upptäckt:
Lärdom: 
Få inte panik och glöm inte hur du ska köra om du ser en gubbe med gul väst som vinkar auktoritärt vid vägkanten. Sakta ner, blinka och följ instruktioner.

Upptäckt: Seniliteten är på väg. Jag tappade bort min telefon idag. Fat chance liksom.

 

Peace out

 


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tycker vi bestämmer det, punkt slut! ^^

2010-02-13 @ 14:28:00
URL: http://fantasylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0