drömmar

Jag drömde sjukt mycket inatt. Jag kände mig trött när jag vaknade, liksom utmattad. Helt insane.

Det började med att jag drömde att jag skulle flyga till Indien med min familj. När planet skulle landa, skulle det landa på vattnet i den där smutsiga floden de har som går igenom huvudstaden, eller om den går genom hela landet, jag vet inte. Gula floden heter den va? Så helt plötsligt öppnade de en lucka i golvet och när jag tittade ner i luckan såg jag först vattnet, sen såg jag pappa som satt i en liten gummibåt med handtag och ett snöre som satt fast i planet. Pappa flög alltså efter planet i gummibåten. När vi var nära vattnet så landade pappa först och då sträckte han ner handen i vattnet men jag sa åt honom att sitta stilla i båten så att han inte tippade, så han höll sig fast i handtagen. När planet hade landat och stod stilla stod våran taxi i vattnet bredvid planet. Det var en elefant med en stor korg på ryggen, där vi skulle sitta. Vi hoppade på elefanten och den vadade in till kanten och hem till hotellet vi skulle bo på. Dagen efter skulle vi ut på sightseeing på elefantryggen, men det ville inte jag så jag hoppade av.

och hoppade in i en ny dröm. Där drömde jag att jag och Fredrik var ute och gick en sommardag i ett villaområde. Då kommer två kvinnor (min pappas kompis tvillingdöttrar) och frågar om vi vill följa med dem och campa. Vi sa visst och följde med dem hem. Där stod de med husvagn och allting klart. men ingen bil. Så vi skulle dra husvagnen själva till campingen, för de tyckte att det var lättare att parkera utan bil (?). Så vi började dra husvagnen och när vi hade kommit ut ur villaområdet skulle vi svänga vänster och sen höger direkt, och där låg campingen. Jag kände igen campingen och insåg att jag var i Rättvik! Haha. När vi hade parkerat så vart jag och Fredrik hungriga och vi hade sett ett Burger king utanför ett badställe så vi skulle gå dit. Vid Burger king träffade vi på Johanna, Madde, Carro och Emma och de skulle till badet. Vi sa att vi skulle bara äta lite och sen möta upp dem inne på badet. När vi skulle äta fanns det bara tre vegetariska rätter kvar och jag blev jätteledsen för jag ville verkligen ha en hamburgare med kött! Så jag började nästan grina och Fredrik började skälla på dem i kassan för att de hade gjort mig ledsen.

Så kom jag vidare till nästa dröm. Emma och jag var ute och gick i skogen mellan Granloholm och Granlo, då en man dök upp bakom oss. Han såg jättekonstig ut. Han hade på sig en svart kostym och massa olika guldsmycken. Han hade långt rött hår där halva håret var permanentat och nedre halvan rakt och läskiga gröna ögon. Emma sa att han stirrade på oss och att vi borde gå fortare. Så vi ökade takten och det gjorde han med. Då skrek Emma: SPRING! Så vi började tokspringa, och han följde efter. Jag tog av mig mitt halsband för jag tyckte det saktade ner mig, men jag höll det kvar i handen. Han började flaxa med armarna och ville ha mitt halsband. Då blev jag förbannad och sprang ännu fortare. Vi sprang hur långt som helst, det tog aldrig slut och vi blev aldrig trötta. När vi kommit ut ur skogen hoppade vi in i en buss och tänkte att vi blev av med han. Men han stod några personer bakom oss så vi hoppade ur bussen och var på samma badställe som fanns i min förra dröm. Där utanför stod det några poliser och vi sprang emot dem och skrek att mannen bakom oss jagade oss och vägrade lämna oss ifred. Då skrek polisen: Ner allihop!! Så alla duckade och Emma och jag hoppade snabbt in bakom en bil för att ta skydd. Riktigt smidigt och snyggt som på film. Där bakom satt Fredrik och åt på en hamburgare (han fick den till slut då) och var glad att vi lyckades komma undan mannen. Poliserna började skjuta hejvilt mot mannen, som också hade något vapen så han sköt tillbaka.

Sen hamnade jag i ännu en dröm. Jag och Fredrik var tillbaka på Mallorca och jag skulle ut och handla något, så han gick hem till hotellet och jag sa att jag skulle komma så fort som möjligt. Jag började gå runt i stan och upptäckte att jag var inte alls på Mallorca, utan i Salamanca. Så såg jag mig själv i ett fönster och upptäckte att jag hade trosor och glasögon på mig. Endast. Inget mer. Det kändes bara lite pinsamt, för det var ju faktiskt varmt ute. Så jag gick runt där i bara trosor och glasögon, det var bara några stycken som kommenterade det. Sen mötte jag en tjej som bara pratade spanska och som försökte kasta upp en enorm basketboll på en lägenhetsbalkong, antagligen hennes. Men hon missade och den studsade ner på mig. Jag slängde tillbaka den till henne och sa att hon skulle vara försiktig. Då kastade hon den på mig och ville leka, så jag skrek till henne att hon måste vara försiktig för jag hade på mig mina glasögon, de kunde gå sönder! Så hon la ner bollen och sa åt mig att följa med henne. Följde efter henne och efter en bit började det regna ner jättestora ballonger, verkligen gigantiska, från himlen! Och jag som är rädd för ballonger försökte komma undan dom så gott det gick, alla runt omkring mig smällde dem och jag var jätterädd. Den här tjejen drog in mig i en gammal stängd butik och sa åt mig att börja städa, detsamma gjorde hon. Så vi städade och när jag kollade ut genom fönstret stod det en neger där och såg alldeles vansinnig ut, han var jättearg! Jag sa det till tjejen och hon klättrade upp på en bokhylla och la sig i utrymmet mellan taket och bokhyllan och sa åt mig att gömma mig för negern. Jag satte mig i ett kylskåp i personalrummet. Mannen kom in och hittade mig och skällde på mig för vi fick inte vara där, ägaren till butiken var död och han hade dött i butiken, men ingen hade hittat honom än. Han sa något om att butiksägarens ande skulle sätta sig i min kropp om jag stannade här. Jag sa att jag bara städade här för det var så dammigt, men mannen slängde ut mig.

Sen, äntligen, vaknade jag! Och jag lovar, jag har inte hittat på det här och jag har inte drömt så här mycket på länge. Så här bra fantasi har inte jag.

Kommentarer
Postat av: Carro

HAHAHAH omfg! Du har problem kvinna :D men det är bra haha :D

2010-12-06 @ 17:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0