Dag 11 – Mina syskon

Jag tänkte att nu är det ju faktiskt dagen efter igår, så då kan jag ju skriva nästa punkt också, annars glömmer jag det imorgon!

Jag har bara ett syskon, lillebror Timothy. Han är fjorton och han älskar allt med hjul. Det är ganska stor åldersskillnad på oss, så vi har aldrig riktigt varit väldigt nära varandra. Han har även lite andra problem som gör att han är ännu yngre i hjärnan. Vi har alltid varit äkta syskon som bråkar och sen skyller på varandra när föräldrarna lägger sig i. fast det har blivit bättre måste jag säga, vi båda har ju blivit äldre, men det händer att vi fortfarande ryker ihop.
Jag är hans stora förebild, det har jag märkt. Han tar efter hur jag pratar, hur jag beter mig, och jag har skämtat om att han kommer börja använda mina kläder inom en snar framtid. Det är bara jag som tycker att det är kul, han finner det inte ett dugg roligt. Han blir ganska förbannad när jag säger så haha.
I alla fall, den här ungen är irriterande ibland, men han har sina stunder då han är sjukt gullig.
Vi har ett starkt band och om jag har hört att någon har varit taskig med honom på skolan eller någon annanstans blir jag alldeles skogstokig.
Om någon får vara elak mot min bror så är det jag! Ingen annan, den som provar får stryk.


Så jag älskar min lilla bror, kommer alltid att göra, men vi kommer också alltid gå varandra på nerverna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0