Dag 07 – Min bästa vän

Jag kan inte katalogisera någon till den speciella kategorin måste jag säga. Däremot har jag några väldigt nära vänner som jag kan berätta allt för och som jag alltid har roligt med, som jag känner mig trygg med.

Johanna, Emma, Madde och Carro.


Johanna träffade jag redan i kyrkis, vi var inte gamla, kanske.. tre år? Så hon är den vän som jag utan tvekan har haft längst. Vi har alltid vart vännner men jag tycker det har funnits perioder då vi gled ifrån varandra, och sen hittade tillbaka till varandra. Jag har alltid kunnat vända mig till henne och vetat att nu kommer jag få de tips och den hjälpen jag behöver. Hon vet allt! Hon ger mig nästan alltid ett nytt perspektiv på saker och ting och det är guld värt. När hon åkte till USA och var borta ett år var jag såklart ledsen, men jag visste samtidigt att vi inte skulle tappa kontakten, och tänkte, ett år är ju inte så långt. På vissa sätt var det visst långt, på andra inte, kanske just för att vi uppdaterade varandra ganska bra om vad som hände i våra liv. Efter hennes år i USA har vi blivit ännu närmare, och det känns alldeles underbart.

Emma, Madde och Carro träffade jag i gymnasiet och det är under den här tiden som pappa säger att man hittar de vänner man kommer ha livet ut. Och det tror jag att jag har gjort i dessa tre.

Emma lärde jag inte känna riktigt förrän vi hade gått i samma klass ett tag, men när vi väl lärde känna varandra sa det klick nästan haha! Jag vet inte riktigt men det riktiga Breakthrough var nog när hon en gång sov över hos mig och vi nte kunde vara tysta tillräckligt länge för att faktiskt sova. Hon älskar skor lika mycket som jag och det märks. Vi kan smsa varandra när vi har köpt nya kläder eller ett par nya skor och då ska pris, färg, butik de köptes i och typ av skor eller plagg stå!
Inte bara "Jag köpte nya skor idag"
Nej nej, det ska stå "Jag köpte de nya röda pumpsen på Scorett 299, de var prissänkta en hundring!" (ett exempel bara)
När man kommer under skalet på den här tjejen har man hittat en äkta pärla, en sån man håller fast vid. Och som man brukar säga, i de lugnaste vatten...

Madde åh Madde. Vad ska man säga? Humor, musik och dans kan jag sammanfatta henne med. Och total galenskap. Tjejen har inga gränser, åt något håll. Hon är som mig känslomässigt. Hon känner, mycket, vilken känsla det än är. Så när vi träffas kan det bli extremt känsligt haha! Henne har jag också vänt mig till många gånger för att få tröst och råd. Säger de rätta orden. Tyvärr har jag inte kunnat hjälpa henne lika mycket som hon har hjälpt mig, för hon är duktig på att hålla allt inom sig. Skärpning puppunge, du vet att du kan prata med mig. :)
Våra goaste stunder på sista tiden har defintivt varit våra True blood-möten! Jag åkte oftast hem till henne varje onsdag runt halv tio på kvällen för att se på True blood tillsammans. Säsongsavslutningarna var aldrig roliga. Vi köpte glass och åt, skrattade, grät, suckade åt den älskade serien. Vi hade till och med ett True blood-marathon när hon fick första säsongen på dvd. Ingen av oss orkade igenom tolv avsnitt på raken när alla är en timme långa haha! Tror vi somnade efter sjunde eller åttonde avsnittet...
True blood har fortsatt att hålla oss samman. Inte så länge sen skickade hon ett USB via posten så jag kunde ge henne säsong tre haha!

Carro. Trots att vi inte har känt varandra länge känns det som om hon alltid har funnits i mitt liv. Jag har så mycket att berätta om Carro och hennes påhitt, men jag ska försöka göra mitt bästa för att korta ner det. Från första början har jag skrattat med och åt henne. Mycket. Vi började umgås i spanskan och efter det har hon alltid varit med. Vi har haft för oss en massa grejer på lektionerna, vi köpte pepparkakor till en svenskalektion för vi var sugna, och det vi gjorde mest: vi smsade varandra under bordet när vi satt två stolar ifrån varandra, för långt för att skriva på papper med andra ord. Och vi hade gratis sms. Det är helt otroligt att lärarna inte tog av oss telefonerna, men det bevisar ju hur diskreta vi var med smsandet! Vi var också duktiga på att rita och klottra ner baksidorna av papper vi fick från lektionerna. Det var sjukt kul att gå igenom dessa papper när jag skulle flytta och vissa kunde jag bara inte slänga!
En annan grej som jag tycker har fört oss närmare varandra var Spanien resan.Vi fick bo tillsammans hos en ascool kvinna. Det var helt underbart att hon, liksom jag, älskar mat och allt som går att äta! Speciellt choklad. Så vi gick ut på onyttig-mat-jakt en dag och hittade ett supermercado inne i stan. Där plockade vi på oss alla möjliga kakor, chips, nutella, jordgubbar och vatten (man ska vara nyttig!) tills vi kände oss nöjda. På väg hem hittade vi ett annat litet ställe där de sålde jättesöta små munkar, det var vi ju också såklart tvungna att köpa! Så gick vi hem, och hällde ut våra inköp över hela golvet mellan oss och bara åt. Helt underbart. Detta var en kväll då vi tänkte plugga lite svenska läxor kan jag tillägga.

Det var om mina vänner, och jag känner att det blev ett långt inlägg men det behövdes. :)


vi i rättvik :)


våran picknick i spanien!

Kommentarer
Postat av: Madde

ÅÅÅÅÅH, UNDERBARA MÄNNISKA!!! :'D <333

2010-12-01 @ 15:43:05
URL: http://fantasylife.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: jepp, från bussen in kvällen som gick i rockens tecken ;)

2010-12-01 @ 16:07:53
URL: http://fantasylife.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fint <3! ja sen jag kom hem från USA vart vi närmare tkr jag med.

2010-12-01 @ 16:35:32
Postat av: Carro

Du är bara sååå bäst <3 glöm inte dagen i Spanien när vi inte hade något annat än grogg att dricka...så vi drack oss fulla mitt på blanka dagen(A)

2010-12-03 @ 22:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0