mitt nya liv

Innan jag flyttade sa några kompisar och jag att vi skulle försöka blogga om våra liv lite grann nu när vi lever separat, en har flyttat uppåt i landet, två är kvar hemma och jag har flyttat neråt.
Nu har jag då varit här sen i fredags, tre dagar, och hittills har det gått strålande trots saknaden till hemmet, familjen och älskade vänner. Jag har uppehållit mig med både det ena och det andra så att jag inte ska fastna i ledsna tankar. Familjen som följde med ner åkte hem igår morse och jag trodde jag skulle dö.. Några liter tårar och några timmars sömn senare drog vi iväg till Liseberg för att träffa några australiensiska släktingar. Vi hade tur som fick bra väder till en början och åkte de flesta karuseller. När jag var där för två år sen var det inte lika traumatiskt som att åka nu i år kan jag ju säga! Jag börjar bli gammal... När vi satte oss för att äta middag började det spöregna så det var bara att ta på sig regnkläder och fortsätta åka karusell, Balder, oooh my lord.
Åka Balder i spöregn innan jag dör-check!
Tilläggas bör att denna familj har tur när det gäller att spela på godis/choklad-hjul. Vi åkte därifrån med 2 kg Toblerone, 2 kg Geisha och 2,3 kg Ballerina-kex. Gissa vad vi lever på? Haha, kylskåpet är fullproppat med onyttigheter, choklad och kex i alla hyllor.

Det har fixats i ordning hur mkt som helst nu, eftersom vi har fått ett stort rum som är delat på mitten med garderober på varsin sida. Alldeles perfekt. Ett sovrum och ett vardagsrum :) Nu är vi i full färd med att fixa i vårat lilla vardagsrum, soffor och tv är uppe och jag har.. well.. suttit och tittat på. Men nu ska resten upp så jag ska väl kanske ta och hjälpa till lite. :)

Men nu vet ni i alla fall att jag lever och jag fortsätter uppdatera och lägger in lite bilder om jag tar några. :) Vet att det är lite planerat till helgen och då följer kameran med!

Kommentarer
Postat av: Johanna

wooh..massa choklad:) låter kul! saknar dig dock

2010-08-31 @ 22:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0