"Vart ska jag komma?"

Nu har jag då varit hos Johanna, en trevlig kväll med henne, Madde och Emma. Jag fick köra dit och var först hos Johanna så jag tog Andreas gitarr och spelade lite, hehe. När de andra hade kommit satt vi och pratade lite, och bestämde oss för att gå ut och gå lite. Vi gick runt i bergsåker och stannade på bergsåker skola och gungade lite och knäppte kort hihi!
När vi gick tillbaka till Johanna skjutsade Madde hem Emma och kom sedan tillbaka. Vi fikade bullar och choklad/banan-kaka (MUMS) och drack saft, mysigt!
Vi satte oss sedan i Johannas rum igen och fortsatte prata. Det var då jag fick ett samtal. Från McDonald´s! De hade tydligen sett min ansökan och undrade om jag ville komma in på arbetsintervju. Hell yeah!? I min chock över att en arbetsgivare faktiskt hade hört av sig slutade min hjärna att fungera normalt:

McDonald´s: Går imorgon kl. 16.00 bra?

Jag: Ja absolut, vart ska jag komma? Ööh, jag menar, för intervjun! Eller ja, vart ska jag.... eh...
McDonald´s: Hehehe... ja, du kan komma till McDrive -restaurangen.

Ibland slår mina kommentarer allt. Väldigt bra första intryck på en arbetsgivare! Trots min dysfunktionella koppling mellan hjärna och mun hoppas jag att intervjun går bra!

När detta samtalet var över kunde till slut Johanna och Madde brista ut i skratt, samtidigt som jag skämdes ihjäl. Jag fick i stället panik över hur man gör på en arbetsintervju, jag har aldrig varit på en! Vad ska jag ha på mig? Vad ska jag ha med mig? VAD SKA JAG SÄGA?
Jag fick som tur är mycket hjälp av girlsen och jag ska skriva ner tipsen och memorera. Nu ska jag lägga mig i soffan och vara allmänt lycklig!
(tänk om mannen kunde vara här också och vara glad med mig?)


 


 

Peace out 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0