you shook me all night long

Woho fullt upp hela dagen! Äntligen en sådan dag som är över innan man ens har hunnit blinka.
Så vad har jag gjort då?
Jo.
13.00 var det dags för UGA-möte, alltså ungdomsgarantin. Det ger mig pengar eftersom jag varken studerar eller jobbar. ca 2600 i månaden och jag klagar inte. Men av det första bidraget ska jag ge mamma 900 för resan till Götlaborg =). Men innan mötet var jag en tvättäkta välgörare och gick och hälsade på min mosters mans mamma, som inte bor långt ifrån mig. Kanske 10 minuter, max? Jag gick dit med lite frukt som mamma ville ge henne men hon orkade inte gå själv. Jag erbjöd mig eftersom jag ändå skulle till stan så jag har varit snäll mot TVÅ till och med. Personligt rekord. Väl där berättade hon att hemtjänsten inte är så snäll mot hennes kläder och garderob, utan bara slänger in alla nytvättade kläder där de får plats och eftersom denna dam är ganska gammal har hon svårt att gå eller stå längre perioder och då vill hon gärna ha ordning i garderoberna, vilket är förståeligt. Det vill ju jag med fast jag inte har några problem med varken ståandet eller gåandet (mina egengjorda ord is the shit). Så jag lovade att komma tillbaka till henne efter att jag varit på stan för att hjälpa henne med garderoberna.
Så åkte jag då till stan, gick på mötet där jag inte direkt lärde mig något, de pratade en massa om pengar. Eller ja, det var då jag lyssnade vill säga. Bokade in ett individuellt möte med en handläggare som ska kolla mer vad som ska passa mig för att jag ska förtjäna pengarna. Ett jobb kanske??
Tog bussen mot min del av staden och knallade in till damen igen och började städa i garderoberna, men det var så otroligt kaotiskt så jag hann bara göra klart en garderob innan jag var tvungen att gå hem för att laga middag, men lovade att komma tillbaka imorgon för att göra klart.  Väl hemma gjorde jag pizza, eftersom mamma och pappa ville smaka och T blev galen i den första gången och har tjatat om den nästan dagligen. Pizzan blev gjord och den blev uppskattad, tack gode gud!
Mätt i magen och rätt nöjd med dagen promenerade jag till Emma och på vägen ringde jag till mannen så jag kunde få en glädjeboost och samtidigt underhålla honom på tåget. Han var på väg till regementet och från och med imorgon tills på fredag ska han överleva i skogen någonstans i Värmland på kottar och ormar. Okey, kanske inte kottar och ormar. Snarare bär, rötter och svampar. Mums fillibabba!
Kvällen hos Emma dominerades av musik. Vi lyssnade på musik. AC/DC, Bruce Springsteen, Volbeat, Aerosmith, you name it. Vi fortsatte sedan med att rocka loss på hennes rum, varsin gitarr och stämbanden i full gungning. Jag fick se hennes bäbis, en vit Fender. åh, vad fin =)

Och nu är jag då hemma igen och misstänker att min blodsocker ligger på en väldigt hög nivå, inte konstigt dock med tanke på hur mycket jag åt till middag. Jag är törstig hela tiden så jag ska ta med mig en tillbringare med kallt vatten och gå och titta på tv.

 

Peace out


Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Ja, Inger(en som vi känner) är min mamma två, och om jag och Makky(när vi) gifter oss så blir ju Evelyn min.. styvmamma ;D

2009-09-15 @ 16:46:56
URL: http://juliahonkavaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0