aj

Ännu en dag till ända innan jag ens hunnit reagera. Följde med madde på gratis prova-på-vecka på ett träningsställe; ETIC. Hon går där och ja... gratis är ju alltid gott! Vi gick på en halvtimmes Pace-pass (stations-träning, med nästan bara armövningar) och en halvtimmes Core-pass (med bara mage och rygg). Gissa om jag var slut efter det. Har aldrig någonsin känt en sådan utmattning i armar och mage och övriga kroppsdelar! Jag satt på golvet vid ett tillfälle i slutet av första passet och skulle ställa mig upp. Jag använde armarna för att komma upp, men vad hände? Armarna vek sig, jag kunde inte längre känna dem och jag låg stönande på en matta. Kände mig rätt maktlös där ett tag! Pass nummer två torterade min mage där jag låg och rullade på en blå boll. Rullade åt både det ena och det andra hållet och man skulle hålla den och den rörelsen och sedan fortsätta rulla. Jag låg mest och kved. Holy Vishnu vilka pass! Kvinnan som höll i passen var en klass för sig, sprang runt och peppade oss men kunde samtidigt gå till personligt angrepp på de personer hon kände.

Väl hemma igen var jag slut och säckade ihop i fåtöljen och kunde för mitt liv inte lista ut hur jag skulle få energi till att duscha, eller att TVÄTTA HÅRET?! Röra armarna liksom. Jag kunde inte ens hålla upp telefonen för att skriva ett sms, fick lägga den på ett bord och trycka på knapparna. En cupcake senare kändes det bättre.

En dusch och en måltid senare började jag känna mig mänsklig igen och då tog pappa med mig ut och övningskörde lite. Gick bara bra att köra och jag fick köra genom mina första rödljus!!! Och tanka!! Hihi. Jag körde genom stan, aggrade lite på övriga trafikanter och fortsatte hem till moster för jag hade tagit med mig cupcakes till henne. Där stannade vi i.. Några timmar, för emil hade en ny film vi kunde titta på. Jag kommer inte ihåg vad den hette, men den var riktigt bra! En deckare, med en fenomenal handling. Russell Crowe, Ben Affleck, Jeff Bridges i rollerna, bland andra.

Nu är jag hemma igen och funderar på att lägga mig. Fast ändå inte, mannen kanske ringer mig. Han borde vara hemma från överlevandet nu?


Peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0