freedomland

sitter och kollar på Freedomland i skrivande stund. Riktigt bra film, synd att jag missade början bara. SE DEN FOLKS! Handlar om en mor som anklagar en svart man för att ha kidnappat hennes son. Polisen som ska utreda saken är själv svart (Samuel "motherfucking" L Jackson, hehe) tror att hon ljuger. Filmen handlar väl mest om rasism och den är grym. Jag kanske grips mer av den eftersom barnet som påstås vara kidnappad är väldigt lik min bror...

Men min dag?
Imorse vaknade jag av min höggljudda ringsignal med brutala trummor och hårdrockiga gitarrer. Tydligen tyckte min väldigt ödmjuka pojkvän att det skulle vara kul att väcka mig när jag för en gångs skull sover längre än honom på helgerna! Det tog ett tag att svara och när jag väl insåg att det var telefonen som lät och inte att jag hade självaste Dead By April i rummet, så svarade jag och det första jag fick höra var: ligger du fortfarande och sover din lilla latmask?! F- you säger jag. Nej, det gjorde jag inte, men nästan. Men trots att jag var lite tjurig var det ändå det bästa uppvaknandet jag har haft sen... han var här :) Så jag antar att jag borde tacka honom för ett relativt fint uppvaknande i stället för att skälla på honom, hihi.

 

När jag då tillslut hade klivit upp, gick jag upp och satte mig framför tv:n, och kom på att det var väldigt tyst i huset. Mamma och timothy var i lokalen och fipplade lite där och pappa satt och halvsov i fåtöljen. Han försvann ganska fort, någonstans och jag började kolla på den otecknade Inspector Gadget, hahaha! Också en bra film, faktiskt!

Nu hoppar jag fram i tiden lite, för jag har skriver för mycket om saker som inte ens är intressant! Ja i alla fall, 18.00 åkte vi på ett litet kalas på en restaurang, hon som äger stället (Thai Hao) fyllde år så hon bjöd in lite folk dit :) mumsig mat och tårta, inte helt fel!

Nu sitter jag då här, som alla andra kvällar och läser the host :)

(Efter tvätt nummer två är hårfärgen intensivare, wiiee!)

Peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0