dream on

Good morning!

Vaken efter en konstig natt, då jag drömde att det skulle bli översvämning i hela Sverige, vattennivån skulle öka med tre km? Not likely, men det var läskigt! På grund av översvämningen skulle man skriva på en lista för att få GÅ till härnlsand för det var det säkraste sättet att ta sig fram på. Pappa gick dit för att kolla så det var riskfritt och sen skulle han komma tillbaka och hämta resten av familjen som satt i ett övergivet hus som också skulle vara säkert. Där åkte jag med min kusins dotter på en övergiven räls (som fanns inne?) och träffade på en galen vildkatt som ville klösa sönder mig, men som gillade alla andra. Sedan fick jag någon sorts flash om att jag såg att pappa var på väg tillbaka för att hämta oss så vi fick packa för att möte honom. Då kollade vi ut genom ett fönster i det höga huset vi var i och såg att ett mindre hus hade blivit översvämmat och tippat på något vänster men vi bestämde att vi skulle gå ändå. Sedan fick jag ännu en flash om att mannen skulle åka tillbaka till Göteborg för att hämta sina föräldrar men då fick jag damp för att Göteborg ligger närmare vattnet än vad Skövde gör! Sedan vaknade jag och kände mig hyfsat panikslagen.

Måste även säga att jag om möjligt älskar min katt mer nu än vad jag gjorde förut! Det var en spindel i min säng igår, EN SPINDEL! Men katten jagade rätt på den och tuggade i sig den, ganska äckligt, men nu vet jag i alla fall vart den är. Snart i en bajskorv i kattlådan :)

Sitter och slökollar på en film om en dotter som fick sluta skolan för att jobba då hennes pappa blev inlagd på mentalsjukhus. Ingen aning om vad det är för genre, men det jag reagerar på nu är att varför är det bara alla amerikaner som det är synd om i filmer som ensamstående mammor, mobbade tonåringar osv köra en gammal Volvo? I detta fall en 245a. Finns det inga äldre bilar från bmw? mercedes? AUDI? Och jag har aldrig, ALDRIG sett en amerikansk film då någon rik kör en ny Volvo. Den nya s60n är riktigt cool, ser inte ens ut som en Volvo liksom, den borde väl få vara med i en amerikansk film, bara för att visa att det inte bara finns äldre Volvos? I don't like it, I do not like it.


Peace out


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha härlig katt, precis en sån du behöver ;D!

2009-10-19 @ 22:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0