bröllopsfotografen

I tisdags gick jag på bio med emma och madde och såg Bröllopsfotografen. Vet inte riktigt vad jag tyckte om den, tyckte den var riktigt bra samtidigt som det inte var den bästa film jag har sett. Den ligger någonstans mitt emellan, men jag kan rekommendera den och vill se den igen!

Igår följde jag med mamma till lokalen och städade och hjälpte till lite allmänt, det blir hur fint som helst! Bara det att nu säger kommunmänniskor och diverse andra att vi behöver bygglov. Jag har kollat upp när, var och varför man behöver bygglov och det ser inte ut som om vi behöver det. Vi har gjort hål i en vägg, inget mer. Det är som att söka bygglov för att få möblera om? I alla fall, alla säger olika, pappa och hyresvärden säger "Nej, inget bygglov behövs" men Miljökontoret ( vad nu DE vet om bygglov) säger att vi måste ha det, och Byggnadsnämnden vill se vad vi vill göra (som vi redan har gjort) innan de bestämmer sig. Men vad händer om de inte ger oss ett bygglov om vi behöver det? Ska de stoppa igen hålet eller? Jag kan heller inte förstå varför INGEN säger något förrän nu, mamma har sagt redan från början att hon inte vet allt som man behöver göra och alla ansökningar om olika saker, så hon har fått hjälp. Men inte med det här. Hon har berättat för både miljökontoret och hyresvärden och alla andra viktiga människor hur hon har tänkt göra med lokalen men ingen har någonsin sagt ¨något om bygglov. Nej, nu när de nästan har byggt klart där, passar det sig att säga att man måste ANSÖKA om bygglov och SEDAN VÄNTA tills man KANSKE får det. Seriöst, det här är helt insane.

Ja det var igår och lite idag. Vaknade åtta av någon anledning och snart ska jag iväg till arbetsförmedlingen för att prata med handledaren. Måste skriva upp en lista på vad jag vill göra och prata om. Först på listan är att äta frukost.


Peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0