chocolate fudge

Barnvaktshelgen är över och alla inblandade överlevde! I lördags bakade vi bullar, och ja... De hade ju kul i alla fall! Lite frustrerande för mig, för när jag ska baka blir jag lite kontrollerande av mig, vill att allt ska stå där jag har ställt dem, allt ska vara i rätt ordning och det är JAG som ska göra allt. Men vad gör man inte för barnen?
Söndagen tillbringades på IKEA och Birsta City. Att klä på barn är som att få på en full Peter Harryson en våtdräkt! Inte det lättaste alltså. Och sedan att fixa håret på barnen. De hade sina special requests och när jag var klar med dem hade de varsin inbakad fläta, rosa kläder och stora leenden. Då gjorde jag ett bra jobb, haha!

På IKEA var det lätt att ha hand om dem. Vi lämnade dem i lekrummet haha! Men sedan när vi gick in på Birsta city kunde vi inte lämna dem någonstans och I'm telling you guys, att gå med ett barn i varje hand var som att fösa boskap!

När vi kom hem hann de bara plocka undan sina leksaker och jag packade deras väska, och sedan bar det iväg till moster med familj för att äta middag. Mosters man var inte så glad över att ha två skrikande tjejer där men det var hans problem. Däremot tyckte han att det var väldigt lustigt att jag var nära ett nervsammanbrott. Senare åkte vi hem igen och då satt vi framför tvn och väntade på att de skulle bli hämtade. Tjejerna satt i mitt knä och vi kollade på Mulan 2. De var helt insatta i filmen och jag måste erkänna att även jag jublade när det visade sig att Chang överlevde och kunde gifta sig med Mulan!

Barnen blev hämtade till slut och när de skulle åka började en av dem gråta, inte av lycka, märk väl! Utan för att hon INTE ville åka. Hon klängde sig fast på mig med armar och ben och det andra barnet kramade om mig bakifrån. Jag fick bära dem till bilen och den ena bara skakade och snyftade och ville inte släppa mig. Lilla galning.

 

Så var den helgen slut och jag är fri och några kronor rikare!

 

Idag åkte jag in till stan och bråkade lite med arbetsförmedlingen, hämtade mina tågbiljetter till Göteborg och träffade Madde för att åka till Birsta. På Birsta bråkade jag lite med ÖoB och sedan bråkade jag inte mer med någon. Vi gick runt lite, hälsade på Emma på hennes praktikplats och åkte sedan hem igen.

Och nu sitter jag och väntar på att mina chocolate fudge ska svalna så jag kan bryta sönder dem och blanda ner bitarna i vaniljsås och hälla på lite chokladsås och frysa in igen! Snorgott är det! Ska nog frossa lite när sista True Blood avsnittet är på onsdag.

Ja... hm... Jag känner mig väldigt spännande idag, haha.

Nej.

Peace out


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Själv gillar jag inte att baka. Det tar sådan tid och allt blir så nedsmutsat.

2009-11-10 @ 12:24:21
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Alex

låter som det vart fullt upp! hehehe

2009-11-10 @ 14:07:55
URL: http://alexitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0