SPSK SHA-LALA-LALA, SPSK SHAAA-LALALALALA, SPSK SHA-L...

Osv osv, ja ni fattar!
Idag kan jag officiellt kalla mig student, eftersom mösspåtagningen ägde rum idag på stora torget! Innan var det redovisning av Nötknäckarna 2009, en tillställning som innebar att min klass och jag blev instängda hela dagen igår i en liten, varm datasal i källaren på hedbergska och skulle bygga upp ett nytt Sundsvall. Det gamla Sundsvall hade nämligen enligt lärarna rasat samman i ett enormt jord-skred och lagt hela centrum i vatten. Därför skulle vi bygga upp ett nytt fungerande Sundsvall (sundsvall nova) med industri, centrum, jobb, miljö och allt som hör till. Inte nog med att vi var tvungna att bygga upp ett samhälle med inte mer än vår fantasi till hjälp, utan "nord- och sydsidan" av sundsvall startade ett inbördeskrig, kristna ville bygga en ny noaks ark, och Guantanomo ville placera överflödiga fångar i vår nya stad. Bland annat.
Nio timmar senare, efter mycket slit och skrik, panikutbrott och svettattacker, blev vi klara med både en "vägg" som skulle redovisa vårt arbete och den nya staden och en rapport. Klassen åt middag på Jop's och hade allmänt mysigt.

Idag skulle då skiten redovisas, Eleni och Ronja, våra representanter skötte sig alldeles lysande och enligt mig var de självklara vinnare. Synd var då att vi hade en jury som inte tyckte som mig, men vi kom i alla fall trea, vilket inte är helt fy skam!

När det var färdigredovisat fick vi slänga i oss lunchen, göra oss lite fina och ner till stora torget för att officiellt ta på oss mössan och kalla oss studenter! Bara för att jag tappade bort mina vänner och virrade runt bland SPIN:are i tåget på väg från skolan till torget kunde jag inte vråla ut SPSK-ramsorna, men det tog jag igen när jag hittade dom på torget. Det var en härlig känsla, att ställa sig i centrum, skrika att: NU JÄVLAR ÄR VI STUDENTER och skaka bakdel på scenen till en massa sommarmusik, med vänner. Ca två veckor kvar till studenten och då är jag arbetslös, utan inkomst. men vägen dit kommer kännas underbar!

Ikväll, 23.22, bär det iväg till Göteborg för att imorgon gå på bal med min boy! Åker hem på fredag, för på lördag är det min egen bal. Åker tillbaka till Göteborg på tisdag, torsdag är hans student, kommer hem på måndag och drar med mig honom. Nästa torsdag är det min egen student och sedan börjar himmelriket :)


OCH VAD HÄNDE AV MINA 32 LÄSARE???? COME BAAAAAAAACK, I'LL BE NICE...

Peace out

Kommentarer
Postat av: Julia

Jävlar x'D Massa åka fram och tillbakande!! :O x'D

2009-05-28 @ 17:02:04
URL: http://juliahonkavaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0