Salamanca 09

Nog för att jag är väldigt efterbliven när det gäller att uppdatera mig... Men mina två läsare avlider nog inte ^^
Ska i stället för att skriva om Salamanca-resan lägger jag ut lite bilder.
En bild säger ju trots allt mer än tusen ord, så varsågoda,
här kommer historiens längsta blogg-inlägg!



   




    





    

          




1. Från flygplanet, då Carro kidnappade min kamera och knäppte många bra, fler mindre bra bilder :P
2. & 3. Andra dagen, söndag, utflykt till två andra städer; Segovia (med viadukten) och Ávila, som hade en mur runt hela staden.
4. Plaza mayor (= stora torget) i Salamanca.
5. & 6. En av de enorma katedralerna i Salamanca. Vi fick gå rätt högt upp i tornen, trånga utrymmen och små passager, som den jag står i. Notera då att jag är 1,55 m :P
7. Välkomstfest som skolan ordnade :)
8. Salsakurs på skolan :)
9. & 10. Fiesta de latino (= lationofest) med Julia, Emma, Carro, Dionne från Korea och.... Hennes kompis från Storbritannien :)
11., 12. & 13. Ännu en utekväll som till största delen bestod av Tequila och Salsa :)
14. Sista kvällen ute, då vår spanska-lärare bjöd oss på shots!

Min resa till Salamanca var bäst!

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0