And then I swear I´ll go away

På grund av att mina äggstockar spottar ut ett ägg och massa slemhinna ungefär var fjärde vecka har jag lyckats bli osams med majoriteten av min omgivning på ett eller annat sätt, för att sedan bli sams med dem igen och skratta. Tur att alla mina vänner är av samma kön som mig, annars hade jag varit utan vänner kan jag säga! Att gå från att berömma någon till att sedan skälla ut den totalt är inte att föredra när man vill behålla sin umgängeskrets.

Nu är mina uppgifter för dagen klara, åtminstone de jag vill göra. Ryskan. Hehe.
I stället har jag sysslat med att lägga in alla låtar jag har på datorn (nästan) i Winamp för att kunna ha en vettig spellista och inte behöva pluppa dit nya låtar varje gång jag ska lyssna. Det var tidskrävande, men lätt värt det då det gick bra, Murphys lag funkar inte på mig, ha! Så efter mycket arbete fick jag ihop runt 1400 låtar i en spellista. Jag är nöjd som en get!

Efter det lilla äventyret märkte jag att min dator inte är helt oduglig. Trots att den är rispad, tappad i golvet, inlämnad fyra gånger och väldigt ärrad har den fortfarande bra ljud! Har lyckats ljudsätta hela huset med denna lilla maskin på högsta volym... It still rocks!

Det luktar inte bra i köket när lillebror och pappa ska göra våfflor. Men jag antar att det är komplicerat att grädda våfflor när man inte vet hur mycket 100 g smör är, eller hur våffeljärnet fungerar. Jag tänker inte vara den som hjälper dem med våffel-expeditionen. På dem däremot, kan man tillämpa Murphys lag.
 
Resultatet av deras eskapad i köket blev två (!) väldigt bleka våfflor.

Nu tänker jag reträttera till mitt ytterst ostädade rum och undersöka om mitt golv fortfarande finns kvar där. Men det är mer sannolikt att jag fortsätter läsa Breaking dawn, nördig som jag är! Twilight-serien lämnar djupa spår i mitt huvud. Jag kan knappt skriva på svenska, jag börjar nästan tänka på engelska och det finns otaliga uttryck som jag tänker på engelska och måste översätta till svenska. Ugh.

Jag kanske borde hjälpa till i köket ändå, familjen börjar låta lite panikslagna.
Våffeljärnet anfaller!

SuperKäs till undsättning!


Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0