Dance forever my only one

Stockholmsresan gick väldans bra får jag säga :D Vädret var underbart, inte ett moln på himlen, strålande sol och runt 28-30 grader varmt. Vi gick runt i Gamla stan, jag fick gå in på Gyldene Freden, äntligen, men det var en besvikelse faktiskt och inte värt att ha trånat efter i.... ca fyra år? Men men, nu är det gjort i alla fall ^^ efter ett antal timmar i Gamla stan gick (!!!!) vi till Gröna Lund. Det var jobbigt kan jag säga, trots att jag hade vettiga skor på mig! Innan vi gick in på Gröna lund åt vi pizza som var fucking god och väl inne kollade vi mest på attraktionerna xD jag har redan åkt i stort sett alla, så jag var nöjd. Däremot försökt vi vinna både det ena och det andra, det slutade med att Fredrik vann en liten nalle, som jag fick och som han nu vill döda av någon anledning, och Tommy vann en enorm Kexchoklad, oh yeeeah :D Jag upptäckte även att jag har en ny talang; jag är en jävel på pilkastning, haha. Var bara två poäng från att vinna något, ganska jobbigt :P Vi spenderade natten i Upplands Väsby, på Scandic, och det var mysigt. Speciellt då vi hade Kexchokladen inne på vårat rum, hehehhe!

08.00 dagen efter skjutsade vi föräldrarna till Arlanda och tog farväl och fortsatte färden hem mot Göteborg. Det tog väldigt mycket längre tid än nödvändigt eftersom vi stannade i varenda stad som slutade med -köping, men roligt var det! Första stoppet var Nyköping, för kisspaus, inget var öppet förutom MAX :P Nästa var Norrköping där vi gick och kollade på Löfstads slott, lite mysigt sådär ^^ Där hade vi också lite problem med att hitta ut på E4 i rätt riktning, vi var på väg mot Stockholm igen utan att veta om det, men kunde som tur var vända :P Vi fortsatte mot Linköping där det fanns ett stort köpcenter. Där stannade vi i... två timmar? Me liked ^^ Sedan fortsatte vi till Jönköping där vi stannade för att äta och sen blev det inga mer stopp vad jag vet för jag totalslocknade och sov hela vägen hem xD Fredrik påstod att jag snarkade och tog hans kudde som han hade under armen, men det stämmer nog inte, åtminstone inte snarkningen, jag är tjej....

på fredagen skulle vi inte heller vara hemma mycket, bara under dagen. Denna dag var solig och varm som fan, så vi låg ute och solade och badade lite i poolen, äntligen har jag fått lite färg! På kvällen vid 18.00 skulle vi åka till Fredriks kompis Martin som har en stuga någonstans i närheten av Marstrand. Där var vi åtta stycken allt som allt, sju killar och jag hehe xD Vi grillade och badade (ganska obehagligt och kallt :P) Rasmus bjöd på drinkar som jag inte riktigt vet vad det var i, smakade jordgubbsmilkshake så det var nog inget farligt xD Vid elva var vi tvungna att åka hem för att rasta hunden och mata marsvinet. men vi åkte tillbaka och då fick sambuckan följa med, så fredriks kväll var räddad xD När vi kom tillbaka var Rasmus ganska dyng och ringde alla i hans telefonlista, var lite kul sådär :P Resten av kvällen/natten är ganska höljd i dimma (ganska bokstavligt då Alex hade med sig vattenpipa), fick smaka på både den ena och den andre alkoholhaltiga drycken, röka vattenpipa och dansa. Vi hade askul och alla var glada :P Rasmus däckade utanför stugan på sin sovsäck, så jocke fick bära in honom och lägga honom i köket xD

Morgonen efter var inte lika glad, först hittade jag karln liggandes utanför stugan mitt på  berget, jag försökte få in honom men han ville inte spy ner hela rummet, där vi alla sov  ( jag hade tur som fick sova i en säng). Jag lät honom ligga där ett tag och gick in för det var kallt att stå ute i bara trosor xD på vägen in igen hittade jag Alex sovandes på gräsmattan utanför stugan, med huvan uppdragen och solbrillor på sig. Väckte honom och han gick in och la sig på golvet, den lilla yta han kunde hitta där det inte låg någon madrass, ganska skillat för att vara full. Jag somnade men vaknade efter någon timme och det kändes liite fel att vakna, vrida på huvudet och hitta Jocke sovandes bredvid sig, haha. jag gick ut igen för att titta till Fredrik men han låg inte där jag hade lämnat honom, fick lite panik, gick in och tog på mig kläder, råkade väcka rasmus och alex på vägen så de följde med mig för att leta. vi behövde dock inte leta länge för vi hittade honom sovandes i bakluckan på bilen xD Ganska rolig syn, men han mådde ungefär likadant som oss alla, det tog ett tag att komma därifrån... fyra timmar för att vara exakt, på väg hem stannade vi och åt frukost klockan två med rasmus på Mcdonalds. Väl hemma pissregnade det men jag var tapper och rastade hunden, kom hem och tog en dusch, la mig i sängen bredvid en sovande man och tittade på star wars tills jag somnade.

Men som sagt det var en jävla kväll och det är synd att jag ska hem snart, hade velat göra om det!

idag vill jag däremot se nya Harry Potter, men jag funderar på om det kommer funka. Fredrik verkar nämligen vara död, klockan är snart halv ett, han sover och jag ligger bredvid och bloggar haha. Iinte så bra start på dagen/förmiddagen. Vi kanske hinner gå på 21.00-visningen ändå?


Peace out

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag har frågestund på bloggen idag så kika gärna in och ställ en fråga :D

Ha en bra dag :)

2009-07-19 @ 12:36:39
URL: http://josefingrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0