busy

Igår blev det då en till tur och retur resa till Stockholm. Vi klev upp klockan fyra på morgon, efter ungefär 2-3 timmars sömn. Vi hade problem med att sova eftersom billarmet på v70n helt plötsligt gick igång, halv två på natten, ganska misstänksamt. Så mannen sprang ut, gick miljoner varv runt huset, in i garaget, under bilen, på bilen, bakom bilen, ja ni fattar, för att leta efter något misstänksamt men han hittade inget. Dock såg han när han nyss hade sprungit ut en taxi som stod stilla i änden av vägen, som körde iväg efter ett tag. Ganska läskigt :| Efter hans rundvandring satte han sig i hallen med hockeyklubban i beredskap. Detta triggade mig så jag satt på helspänn i sängen, fullt påklädd, fast han sa till mig att sova. Yeah, right, det är ju lätt när han är beredd på att någon ska bryta sig in liksom. Jag satt och tänkte ut flera olika scenarios, till exempel att någon skulle stirra in genom fönstret och skjuta oss medan vi sov. Det gjorde så att det blev ännu svårare att sova och jag stirrade ut genom springan mellan gardinerna för att inte bli överraskad. Så vi båda var ganska paranoida den natten.

Galet nog orkade vi oss upp klockan fyra och kom till och med iväg i tid, en minut till godo! Så åkte vi på road trip till Stockholm. Jag ville inte somna för att kunna hålla koll på Fredrik så han inte skulle somna vid ratten. För att själv kunna hålla mig vaken sjöng jag med i alla låtar jag kunde som gick på radion. För full hals. Kanske inte det skönaste man kan höra klockan fem på morgonen, men jag lyckades med mitt uppdrag! Dock efter att vi hade stannat till och sträckt på benen och ätit frukost orkade jag inte mer, utan somnade så fort bilen hade börjat rulla igen. Sov hela vägen till Stockholm och det var skööönt! Vi kom fram i tid, hämtade föräldrarna, somnade om i baksätet, åt och kom hem.

Väl hemma igen var vi tvungna att skynda oss att göra oss iordning för att träffa Jocke och Madeleine på stan för att äta middag och seadn gå på bio. Det blev italienskt och mumsigt värre. Efter maten skyndade vi till bion, Harry Potter :D Ganska coolt, hemma är största biosalongerna... Inte stora. Här satt vi i den största, med 417 platser :| Trots att vi satt nästan i mitten satt vi lite för nära, bioduken var enorm, säkert lika bred som min husvägg! Men coolt var det. Smärtade dock lite i handen när filmen blev lite väl spännande och mannen höll mig i handen, han krossade den totalt :(

Filmen var bra och jag hade en väldigt trevlig kväll :) Synd bara att jag inte kan träffa dem mer på minst ett år :(


Nu ska jag ut och åka motorcykel :D

Peace out

Kommentarer
Postat av: Madde

Det kan du väl visst! :) Vi kan ta en roadtrip ner du och jag till våren eller nåt! ;)

2009-07-26 @ 16:50:51
URL: http://fantasylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0