Nothing´s what it seems to be

I´m in shock! Vem kunde tro att det existerar snälla busschaufförer i Sundsvall? Alla busschaufförer jag har åkt med är överviktiga, glasögonprydda, skäggiga sura karlar som ser ut att vara i åldern mellan 70 och döden. Och alla har de en ytterst irriterande sak gemensamt. De verkar alla älska att köra i den stora pölen, som jag föredrar att kalla en mindre simbassäng, som bildas vid busshållplatsen så fort det regnar. Självklart är det så att jag går alldeles brevid bassängen när jag går hem, och alltid är det lika roligt för dem att se hur jag triumferande tar mig runt den utan att varken bli blöt eller överkörd av alla bilar. Det är då busschaufförerna lägger in dödsstöten och gasar på, rätt i pölen så att jag står där i mysigt, smutsigt regnvatten/snöslask. Varje gång jag stirrar ursinnigt på busschauffören och tänker "om blickar kunde döda" ser jag hur den elaka individen bakom ratten kastar triumferande blickar på mig och kör vidare.

Men så en dag hände något ytterst  besynnerligt. Pölen/poolen fanns där igen efter en dag med plusgrader och regn. Jag fasade för ögonblicket då jag var tvungen att gå förbi pölen och drabbas av mitt öde. Jag hörde ett brummande bakom mig av bussen och tänkte "fuck.". Men inget hände. Inte en blöt fläck på hela mig och jag tittade upp i ren chock och såg busschauffören innan han susade förbi. Han såg lite roat på mig, log och vinkade lite innan han körde förbi.

Tänk om det fanns fler såna busschaufförer? TACK DU SNÄLLA BUSSCHAUFFÖR! Försvinn inte från Sundsvall är du snäll!

Detta visar att under händer. Det gör också Guld. Sen när började man spela Ac/Dc, Iron Maiden, Aerosmith, Metallica och Black Sabbath på radio guld? Inte något dåligt om det, inte alls! Men jag var ändå på vippen att falla av stolen när jag hörde riffen ur Run to the hills och sen Ozzy Osbournes sönderknarkade stämma ur högtalarna.


Det är också så att jag har börjat tro på något sorts högre väsen, åtminstone för tillfället. Något tycker om mig i alla fall. det går bra i skolan utan att jag anstränger mig, något fel är det!


Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0