Tillökning

Nu har vi fått en lurvig tillökning i familjen, vanligen kallad husdjur. En katt närmare bestämt. Efter att Vilma (min första och enda kärlek när det gäller djur) sprang bort och och högst troligt är död ville inte jag ha ett till djur som kommer att dö, men den nya katten är inte min. Den är tillägnad min bror i födelsedagspresent och han är så lycklig att ha en helt egen katt!

Vad är det då för ett litet pälsprytt däggdjur vi har införskaffat?
Jo
, det är en gul/vit, 1 ½ - årig norsk skogskatt med lite bondkatt i sig (samma blandning som vårat ex-husdjur). Hon är väldigt liten för sin ålder men väldigt väldigt söt (fast Vilma var snyggast, lätt). Hon heter Prinsessan, kallas Sessan. Jag vill döpa om henne till Priscilla Presley och min lilla bror vill kalla Elvis, men vi tror att det blir för svårt att döpa om henne och göra henne könsförvirrad efter 1 ½ år. Däremot kan vi kanske snitsa till hennes namn till PRinZeZzaN/ZezZaN eller något annat förnedrande.

 Vi har haft henne i några timmar nu och hon är livrädd. När vi släppte ut henne ur buren försvann hon som en oljad blixt under fåtöljen i vardagsrummet, men när vi vände upp och ner på möbeln rusade hon jamande iväg till badrummet där hon för tillfället ligger under handfatet. Jag tror jag måste hjälpa Timothy att locka henne ur badrummet innan hon riskerar att växa fast i golvet.


Peace out

Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackar lilla krake, hon verkar ju livradd. Hoppas det palsprydda daggdjuret trivs snart iaf :D

2009-02-22 @ 04:14:09
Postat av: Mikaela

Can I pet the little pussy? xD



Sv: Det känns skönt att höra Käs! Ja, vi behövde lite extra päls för att hålla oss varma över vinter halvåret ;)

2009-02-23 @ 18:44:55
URL: http://mikaelaostman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Utmanad :D

2009-02-24 @ 23:14:37
URL: http://se
Postat av: Mikaela

Utmanad! :D

2009-02-24 @ 23:15:16
URL: http://mikaelaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0