mandag 20 oktober 2008

kom fram igar, efter tva dagar (typ, hur man nu raknar med tidsskillnad), till Australien.

Resan gick forvanansvart bra, for att vara jag helt sjalv som aker till andra sidan planeten. Jag var verkligen livradd nar mamma lamnade av mig pa Arlanda. Ringde pappa i ren panik och fragade om han inte ville komma och hamta mig men icke.. Fick ocksa prata med alsk alldeles innan jag klev pa planet och det var bast <3

Flygresan gick som sagt bra, jag tyckte tll och med maten var god! Thai Airways ar bast! Jobbigt bara att det tar sa laaaaang tid, urk...
Nar jag kom fram i Bangkok hittade jag min gate, (den flygplatsen ar lang!). Men det var inte sa mycket folk dar sa jag  fragade en kvinna dar om hon ocksa skulle till Brisbane. det skulle hon sa jag hade bade kommit ratt och fatt en kompis ^^ Stiftade senare aven bekantskap med ett gammalt australiensiskt par pa typ 75 ar, haha! Gulliga manniskor.

Det forsta som slog mig nar jag kom fram till Brisbanes flygplats var att det inte var sa fruktansvart varmt. Och det var inte svart att andas, for vinden kom fram havet och det var inte lika fuktigt i luften som pa Filippinerna.

Idag blev jag vackt av Madde, som ocksa bor har, en tjej som alla verkar kanna utom jag xD Hon ar 24 och skitsnall. Vi at frukost, sen tog hon med mig ut sa att jag fick se Noosa centrum, stranden och dar jag ska jobba. Det har stallet ar ju bast! Centrum ar jattefint, litet och mysigt, och riktigt nice. Stranden ar sa som man forestaller sig Australiens strander, fast mer overklig. Vit sand, stora vagor, stralande sol, surfingbrador nerstuckna i sanden, surfingkillar overallt xD
Vandrarhemmet dar jag jobbar heter Koala Beach Resort ligger bara fem-tio minuters promenad fran dar jag bor, sa det ar ocksa bast ^^ Madde och jag fikade, gick runt lite till och gick hem.

Upptackte nu nar jag kom hem att jag har fatt skavsar OVERALLT pa mina fotter och att det gor ont som F att ga xD Men det ar nog det som hander nar man gar i Converse en hel dag utan strumpor i.

Peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0