At x-mas time, we let in light and we banish shade

....and in our world of plenty, we can spread a smile of joy
throw your arms around the world at x-mas time
Jo, det borde man göra

Idag lussade hela SPSK2, hihi. Det var en av de mysigare dagarna med klassen faktiskt ^^
Vi lussade på uppe på norra berget (kvart över sju, ack ve och fasa!), på Julias pappas jobb, på Silvan och på Stadium. Lite coolt, vi fick ihop några tusen och Julias pappa är fan grym, haha ^^

morgonen var ju hyfsat jobbig, vi skulle upp till norra och träffas där halv sju, oh my god, så jag blev tvungen att kliva upp vid fem-tiden och för att ens kunna vara vid medvetande så tidigt på morgonen måste man sova tidigt kvällen innan, det gjorde jag! Men jag blev i stället ledsen för jag fick inte prata med älsk. Buäh.
I alla fall, vi åkte hemifrån typ kvart i sex och hämtade Emma också, så vi var på norra ungefär vid sex.
Gah, det är omänskligt att kliva upp så tidigt!
Ronja verkade vara lite chockad över min och Emmas onaturliga energi, men jag tror det berodde på att vi var alldeles för trötta för att kunna uppföra oss civiliserat...

-Åh, ska jag slå på radion igen?
-JAAAA!!
Emma är jättegullig mot Ronjas mamma x'D

Lussandet på norra gick jättebra, det var så mysigt, hihi och efter sången vankades det jättegott fika! mumma.


Sen åkte vi till julias pappas jobb, det gick... inte fullt lika bra. Birsta var nästa mål, och julias pappa och hans arbetskamrater skjutsade oss dit. Jättefort, mahaha!

-...Jag tror fortfarande att vi kommer vinna...
Carro, du är gullig som få >.<
Vi åkte med Julias pappa och han raceade med de andra två bilarna som skjutsade resten av klassen. Vi kom tvåa, eller näst sist, men det låter bättre med tvåa.


Vi åt på Birsta, pizza är mums. Sen gick vi upp till Silvan. Det var F-ing kallt ute, hela dagen, mina lungor frös till is. nästan.
Men på Silvan gick det väl också ganska okej, men sen fortsatte vi till Stadium, som också var det sista stället och där gick det faktiskt jävligt bra ^^

-..Natten går tunga fjät, runt gård och stuv.. Käs, kolla hjälmen, fan vad ful!
-...a, kring jord som sol´n förlät, skugg.. Men shit! Usch, den är ju rosa! nej men den tröjan var fin ^^
-...orna ruva, då i vårt mörka huuus, stiger med tända ljuuuuus....
Ja, det är en konst att kunna sjunga och konversera samtidigt, men Ronja såg ut att vilja slå mig och Emma. Hårt.


Men det var jobbigt med att köra ett antal låtar, med samma glädje och entusiasm, fyra gånger.


Sen var vi då klara, oh, vilken befrielse!  Det var skönt, trots att det var väldigt jävla tidigt. Men vi hade ju ingen riktig skoldag, woho!
Nu ska jag bara sitta här. Och göra ingenting. Vänta på att älsk ska komma hem från sin match så jag kan få prata med han lite, hoppas matchen gick bra, hihi ^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0