Whole lotta info

Phew!
Både det ena och det andra har hunnits med idag.
Mamma har anlitats som catering på ett 50årskalas så hon har sprungit runt, halv-hysterisk, och jäktat över att hon inte  kommer bli klar i tid, medan jag själv har gått och funderat på vad jag ska ha på mig. Kanske ganska elakt av mig att inte vara lika hysterisk som hon (?) men jag har ju faktiskt hjälpt till, massor! Kört henne fram och tillbaka, hjälpt till med tårtorna, lagat mat, bränt mig på den fucking stekpannan. JA, JAG HAR OFFRAT MIG!
Så ja förtjänade en liten picknick med gott sällskap. Eller ja, picknick och picknick, de hade redan ätit, jag kom 45 minuter senare och hade redan ätit, så vi lekte i lekparken! Haha 20 år gammal och älskar att leka pirat och gunga. That's life people!! Det som var jäkligt synd var att batteriet var slut i kameran (eller något, den ballar ur totalt ibland) så det blev inga bilder :(

Jag har också hunnit med ett hippiemöte på arbetsförmedlingen. Totalt onödigt, satt först i ett gruppmöte med 12 andra arbetslösa ungdomar och satt och lyssnade på tre arbetsförmedlare mala på om inspiration, motivation och att kvinnor har svårt att se vad de är bra på. Det sistnämnde låg nog en av arbetsförmedlarna varmt om hjärtat då hon pratade om det i minst fem minuter. Till slut tyckte jag bara att hon lät: waa waa waa, wawa...
De frågade vad vi tyckte om Arbetslivsresurs, någon sorts utgrening på arbetsförmedlingen, och jag sa vad jag tyckte: Nej han var inte till någon som helst nytta för mig, jag ordnade min praktik själv och han hörde aldrig av sig till mig.
Förmedlarna såg rätt ställda ut och stammade fram ett "ja, det var ju tråkigt att höra..." och det var då jag kom på vad jag är bra på. ATT GE PÅ KÄFTEN, det är jag bra på.
På det enskilda samtalet fick jag ge på käften lite till och sen gick jag på stan och hämtade ut mina vänsterlinser, hälsade på emma på jobbet och gick runt och letade efter en vit skjorta. Letade dock inte länge, eftersom jag hade fel skor på mig, så nu har jag jordens skavsår på hälen. Bra att ha tills imorgon då jag ska hjälpa mamma hela dagen med att servera och se glad ut!

JUST DET JA! En stund efter att jag kommit hem från picknicken hörde jag en jädra smäll och ett jävla metallgnissel, och det orsakade ett smärre kaos på gatan. Grannarna sprang ut, frågade varandra vad det var som hände och oroade sig för sina barn som var ute och cyklade. Vi sprang till stora vägen och såg att övergångsstället med trafikdelare var totalt jämnade med marken och en bil lite längre bort som låg på taket. Pappa, nyfiken som få, sprang bort och nosade runt lite och kom tillbaka med insiderinfo. En kille kom till sundsvall för att hälsa på sin tjej, hade druckit några öl och sen satt sig och kört, skulle byta skiva i bilen och såg inte trafikdelarna och körde över hela skiten, in på en tomt så staketet flög åt helvete, han drog med sig en björk och han själv landade på taket. Han var oskadd som tur var, men straffet han får kan inte vara skojigt. Han höll knappast hastigheten heller, det är en 50-väg och han körde ner allt i sin väg? Runt dubbla hastigheten gissar jag på.
Nu ska jag sluta annars kommer jag skriva en hel roman om just denna väg där ingen håller hastigheten!

Gran Torino på tvn, så den ska jag äntligen ta och se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0