Försäkringskassan, HA HA.

Jag skrev ju in mig på arbetsförmedligen för nästan ett år sen nu och nu är jag med i UGA, ungdomsgarantin, som ger mig en liten summa pengar varje månad, så länge om jag inte har ett jobb. Jag har ju lite extra på Dressmann, så de dagarna får jag helt enkelt räkna bort, men i alla fall. För att få dessa pengar måste jag en gång i månaden skicka in en närvarorapport till försäkringskassan och då ska det ta ca två veckor innan jag får pengarna. Nu har jag gått och väntat på mina pengar för april månad i några dagar, men inget har hänt på kontot så jag ringde till försäkringskassan och frågade vart mina pengar var.

Handläggaren jag pratade med svarade att mina pengar var inte alls på väg, så hon började kolla lite. Då såg hon att handläggaren som skrivit på min närvarorapport och som därefter ska skicka vidare lappen så att jag får mina pengar bara hade skrivit på, men inte skickat iväg någon lapp. Hon hade glömt. GLÖMT! Nu är det ju ändå ganska lugnt för min del, men tänk om de GLÖMMER och den som ska ha pengarna har räkningar att betala osv? Det ger ju konsekvenser!

Och nu, hade jag inte ringt hade de ju blåst mig på april månads pengar. Jag hoppas verkligen att det inte kommer bli en vana att ringa in till försäkringskassan och påminna dom att göra sitt jobb. :S

Kommentarer
Postat av: Johanna

mäh! liknande sak hände Andreas nyss, han ska ju börja flyga segelflygplan med lärare nu efter teorin, och för det måste man ha ett elevtillstånd och han ansökte om det för flera veckor sedan och mamma ringde i onsdags o undrade vart det var för det var några veckor försenat..de hade typ tappat bort det! igår fick han det i alla fall.

2010-05-08 @ 12:44:08
URL: http://www.corujinhagirl.wordpress.com
Postat av: Cassandra

Ja du ser... Och för dom spelar det ju igen roll, de har ju kvar deras jobb och deras lön, även fast de klantar sig..

2010-05-08 @ 16:59:41
URL: http://windsofchange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0