sickness

I helgen har jag inte ens sett åt en dator eftersom min soldat kom hit på permission! ♥
Jag hade en massa saker inplanerade, men hela helgen har han mått bajs efter fältveckan han nyss hade kommit hem från. Jag hade ingen aning om vad en fältvecka innebar, så han berättade kortfattat "höjdpunkterna" ;
- de var ute en vecka och sov i tält men även under bar himmel, gran och grejer
- de lekte krig, sköt på varandra och blev skjutna på.
- de jobbade och svettades dagligen
- de hade inte tillgång till dusch eller toalett under dessa sju dagar.
- de gick tre och en halv mil under en dag, som tog 13 timmar
- i samma veva som den promenaden blev de attackerade av "fiender" och hade sammanlagt varit vakna i nästan 48 timmar.
- han fick sova i genomsnitt 2 timmar/dygn.

Så han var rätt trött! han slocknade så fort han la huvudet på kudden och han blev inte bättre under helgen. Hela lördagen och lördag natt mådde han som värst, fick feber frossa och ont i hela kroppen. Familjen gissade på allt mellan svininfluensa till extrem utmattning. Jag själv gissar på utmattningen med tanke på djävulsveckan :O Jag satt och vakade över honom hela dagen och natten så jag sov inte många timmar. Minsta rörelse och jag var där med mina standardfrågor: Gör det ont? Hur känner du dig? Vill du ha vatten? Vill du ha en Alvedon?
Jag tyckte ganska synd om honom kan jag säga :(
På söndagen när han åkte hem mådde han fortfarande inte bra men febern hade i alla fall gått över. Annars vette fan om jag hade låtit honom åka tillbaka till regementet faktiskt.

Idag har det inte hänt mycket, har mest bara gått och väntat på livstecken från honom, men nej, inget sånt. Hoppas han ringer i kväll och berättar om han är döende eller inte.

Peace out


Kommentarer
Postat av: Madde

Oj shit, hoppas han blir bra! :O Annars tar du och jag bilen och åker ner och hämtar honom, punkt slut! ;D

2009-08-24 @ 19:11:04
URL: http://fantasylife.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag vet, det är himmelskt! :D haha, you know "I´ll be there for you"! ;D

2009-08-24 @ 20:51:05
URL: http://fantasylife.blogg.se/
Postat av: Maja

cool blogg :)

2009-08-26 @ 13:37:24
URL: http://maajis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0